Kenangan Ramadhan

|
Bismillah... Assalamua'laikum,

Pejam celik pejam celik kita sudahpun berada di penghujung Ramadhan. Saya mula bertanya pada diri sendiri bagaimana Ramadhan kali ini? entah ketemu entah tidak Ramadhan tahun depan. sesungguhnya kita tidak tahu, cuma melakukan yang terbaik setiap masa. Ramadhan kali ini banyak menyaksikan dugaan, bukan hanya kepada saya tetapi juga orang lain. juga banyak saya saksikan ihsan dilakukan di depan mata.

beberapa orang yang saya kenali pergi menghadap Ilahi bulan ini, tidak sempat merayakan Aidilfitri tahun ini. seorang sahabat kehilangan adik kesayangan di pertengahan bulan Ramadhan. saya tahu betapa beliau kasihkan arwah, tapi sudah ketentuan Allah ajalnya sudah sampai. hanya saya minta beliau kuatkan hati dan terima dengan hati yang redha.

seorang jiran juga meninggal dalam kemalangan, terkorban bersama anaknya yang masih kecil dan sehingga kini, isteri arwah masih di ICU menyabung nyawa.

Al-Fatihah kepada yang telah pergi dulu, semoga roh mereka dicucuri rahmat Allah.
on different thoughts, Ramadhan hanya berbaki 5 hari. ya sahabat, marilah kita hidupkan malam-malam terakhir ini, insyaAllah..:D

0 comments:

Post a Comment